19 ביולי 2015

קיצור תולדות הזמן-המסע אל העתיד



קצת רקע,
כל ההפלגה באיזורים בם אנו  מפליגים תלויה במזג אוויר ולרוב אנחנו מחכים לחלון שייפתח של יום יומיים על מנת להפליג ממקום למקום,האיזור הכי בעייתי בהפלגה המתוכננת שלנו הוא מעבר מונה בדרך לפאוורטו ריקו..
בד"כ מפליגים עד האי האחרון של הבהאמס שנקרא crooked island  משם עושים יציאה רשמית מהבאמס ומפליגים לכיוון טרקס אנד קאיקוס(תחת שלטון בריטי),שם צריכים לעשות כניסה ויציאה לשלם 300 דולר ולהמשיך לדומיניקן רפובליק למקום מזעזע שנקרא לופריאון,לעשות כניסה ויציאה,להדוף פקידים מושחתים, לשלם כ-250 דולר עמלות מופלצות,לשמור על הדינגי והסירה מפני גניבות ולהתמודד עם המון מקומיים מובטלים שרואים בך מקור הכנסה מיידי,אח"כ צריך להפליג נגד ים גבוה ומול רוחות חזקות את חופה הצפוני של דומיניקן עד למעבר מונה הידוע לשמצה עקב הרוחות החזקות הזרמים והגלים(יותר נכון -קירות) ובסוף המעבר לנחות בפאוורטו ריקו...סה"כ כ-6 לגים(הפלגות נפרדות)....בכל אחד מהלגים הנ"ל צריך לחכות לחלון מזג אוויר שייפתח ורוב הקרוזרים מגיעים עד דומיניקן רפובליק ונתקעים במשך שבועיים עד חודש בהמתנה לחלון בשביל ה-mona שיקח אותם לפאוורטו ריקו....אם לא שרדתם את כל ההסבר(וזה הגיוני) לא נורא אל תשברו את הראש,מה שחשוב להבין שבעוד אנו יושבים במרחק של כ-650 מייל מפווארטו ריקו נפתח לנו חלון מזג אוויר ל-7 ימים שמאפשר לנו לדלג בבת אחת על כל הכתוב לעיל ובעצם לדחוס חודש וחצי ב-5 ימים תמימים!
החסרון-הפלגה רצופה של 5 ימים,כאשר רוב  ההפלגה על מנוע ויש לנו רק יומיים להתארגן אליה.
היתרון- מחזירים לעצמנו המון זמן אבוד -מעין קפיצה בזמן קדימה-beam me up scoty ....
היתרון הנוסף- מדלגים על טורקס אנד קאיקוס-שמלכתחילה לא רצינו לבקר שם...
היתרון הנוסף נוסף- נעשה את ה- mona  בתנאים אידיאליים....
היתרון הנוסף נוסף נוסף- בסוף ההפלגה הזו,אנחנו סוף כל סוף בקאריביים!


קצת חישובים,
יש לנו 120 גלון דלק על הסירה שאפשר להשתמש בפועל רק ב-100 מהם, צריכת הדלק שלנו כ-1 גלון לשעה ,מהירות ההפלגה הממוצעת לחישוב בטוח- 5 קשרים(בפועל כמעט 6.5). כלומר יש לנו דלק מספיק ל-500 מייל בלבד!
המרחק מנקודת התדלוק האחרונה האפשרית(קלרנס טאון),בלי להסתבך עם החתמות דרכונים וכניסה ויציאה בטורקס אנד קאיקוס הוא 600 מייל כלומר אנחנו קצרים ב-20 גלון....מכיוון שהיה ידוע שלפחות חלק קטן מההפלגה כן נוכל לעשות על מפרשים הוחלט להגדיל את המאגר בעוד 10 גלון שיתן לנו עוד מרחק הפלגה של 50 מייל- כלומר יצאנו למסע של 600 מייל עם דלק מספיק ל-550 מייל,וכל מי שמבין קצת ים,יודע שזה די והותר ויחד עם זה על הקצה!

וואו,
סליחה שייבשתי אתכם בחישובים וקשקושים, עכשיו לתכלס,
21/4 בשעה 13:00 עוגן מורם ויוצאים למסע של 600 מייל לעבר פאוורטו ריקו, דרך ה-mona passage ,וללא עצירות ביניים בדרך....

רוב ההפלגה הייתה על מנוע , ל- PuertoRico הגענו ב- 26/4 בשעה 06:00 בבוקר כעבור 113 שעות של הפלגה-מתוכן 84 שעות על מנוע ו- 29 שעות על מפרשים, בסופו של דבר המהירות הממוצעת הייתה 5.5 קשרים והמרחק שעברנו בפועל היה 620  מייל(שינויי כיוון בהתחשב ברוח)...
ה-10 גלון דלק שקנינו במיוחד-נשארו untouched.......את רוב השאר צרכנו!
המסלול בו הפלגנו

אז מה היה לנו בדרך,

כבר על התחלת ההפלגה קרס ההגה האוטומטי , מה שחייב אותנו לעשות משמרות הגה....
בהתחלת ההפלגה ייצרנו  במשך 3 שעות מספיק מים מתוקים שיספיקו לכל ההפלגה ואז המתפיל קרס...
תפסנו 2 טונות כחולות!!! וברקודה ששוחררה
ביקרה אותנו ציפור מותשת שנעזרה בנו למנוחה.
שקיעות וזריחות מקסימות
כוכבים בשמיים
ספינה גדולה שהתקרבה ואילצה אותנו לשנות כיוון...
מכת רוח של 20 קשרים עם ים מופרע למשך 20 דקות בלבד....
אפקט פוספורוס מטורף(כמות זרחן במים,שכל דג שעובר מדליק אור סביבו)
ערימות של פלנקטון....
שעות של מוסיקה....
heave to (עצירת הפלגה בעזרת מפרשים לייצוב הסירה)- לצורך תדלוק מג'ריקנים ושטיפת סיפון....

















לסיכום, לא תכננו מעולם לעשות לג כזה ארוך,אבל חלון כזה במזג האוויר יש רק פעמיים בשנה,אם לא היינו מנצלים אותו,הוא היה חולף ואנחנו בספק אם הזמן היה מאפשר לנו להגיע עד לאיי הבתולה הבריטיים...

אז הגענו לפווארטו ריקו- האי הקאריבי הראשון שלנו- מכאן מתחיל החלק הקאריבי של המסע שלנו.....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה